Het is weer gefikst!

De zes vrijwilligers zijn weer terug. Ze hebben zich 4 dagen úit de naad’ gewerkt!

Met een dagelijkse temperatuur van 37 graden een huisje isoleren nabij Dobosnica. Gewoon een kleinschalig en heel eenvoudig project van Stichting Proplan voor een arme weduwe met dochter van 17 jaar.

Och, zelf wilden ze niet om hulp vragen. Schaamte hield hun tegen. Maar door een team vrijwilligers uit Nederland is dit straatarme gezin perfect geholpen. Straks, als de kou invalt dan hoeft immers de kachel veel minder te stoken, want ook daar zijn de kosten van hout en kolen enorm gestegen. Het hele huis is rondom geïsoleerd en alles is gelijk geverfd. Moeder heeft een groot ongeluk gehad, het lijkt heel wat maar kan nagenoeg niets meer. Haar man is aan de gevolgen van kanker overleden en oma runt nu het huishouden.

Tijdens het klussen zagen de vrijwilligers dat oma de was met de hand stond te doen omdat de wasmachine inmiddels meer dan jaar terug kapot was gegaan na 18 jaar z’n best te hebben gedaan. Voor € 500 is gelijk een nieuwe aangeschaft. Daarnaast zal Stichting Proplan zorgen we dat de dochter van 17 ook dit schooljaar naar school kan. Bovendien wordt gezorgd voor een maandelijks voedselpakket.

De vrijwilligers hebben hun eigen reis en verblijfkosten betaald.
Zo blijven we helpen die geen helper hebben.

HELP JE OOK MEE?

- - "Het is weer gefikst!"