EEN LOT UIT DE LOTERIJ, VAKANTIE(BIJBEL)WEEK ROMA KIDS

Ook deze keer is het aantal aanmeldingen onder de Roma kids weer vele malen groten dan wat er mogelijk is. Vijftig is het maximum voor het team van Baptistenkerk in Zemun wat een stadsdeel van Belgrado. (Circa driekwart hiervan zijn Roma’s).

Vijf dagen lang genieten ze van sport, spel en te luisteren naar de verhalen uit de Bijbel naar de stem van de Goede Herder. Zoals alle andere, voorafgaande jaren, maakt Stichting Proplan dit met blijdschap financieel weer mogelijk voor Roma kids aldaar. Het zijn kinderen die nooit een uitje hebben. Maar het criminele milieu is nooit ver weg en de verleidingen zijn enorm. Daarom is het voor hun toekomst van levensbelang, om bijbelse voorbeelden aan te reiken die karaktervormend zijn.
En wat is er nu mooier om daarmee ook wat bouwstenen te mogen aandragen aan hun toekomst?

Bij een feestelijk week horen natuurlijk broodjes, cola en een dagje uit.
Pastor Erman Salkovic schrijft:

‘We zijn God dankbaar dat we ook dit jaar weer voldoende leiding hadden en een goed programma mogelijk konden maken. Dagelijks zagen we de blije lach op hun gezichten en de zegeningen van ons werk. Zelfs kregen we nog bezoek van kinderen van de Chinese kerk in Belgrado.

Kortom, ook hier weer dankbaar dit feest voor hen mogelijk te maken. Overigens, pastor Erman helpen we maandelijks om zijn zegenrijke werk in dit deel van Servië mogelijk te maken.

Meer weten hiervan?
Stuur een berichtje naar info@stichtingproplan.nl of een P.B. via Messenger.

- - "EEN LOT UIT DE LOTERIJ, VAKANTIE(BIJBEL)WEEK ROMA KIDS"